خودروهای فانتوم بیش از 92 سال است که در طی 8 نسل تولید می شوند. نسل هشتم این خودروی لوکس چندی پیش معرفی شد و همانطور که تصاویر این خودروی فوق لوکس نشان می دهد نسل آخر نیز درست شبیه نسل های پیشین از کابین بزرگ و لوکسی برخوردار است.
خودروهای فانتوم بیش از 92 سال است که در طی 8 نسل تولید می شوند. نسل هشتم این خودروی لوکس چندی پیش معرفی شد و همانطور که تصاویر این خودروی فوق لوکس نشان می دهد نسل آخر نیز درست شبیه نسل های پیشین از کابین بزرگ و لوکسی برخوردار است.
کیتیام دوک 390:
شاید برخی از شما پیش خود بگویید که چگونه یک موتورسیکلت با حجم انجینی در حدود 400 سیسی، کم حجم محسوب میشود. حق با شماست برای مایی که در ایران و با این محدودیتهای فراوان اعمال شده بر موتورسیکلت سواری زندگی میکنیم و سقف مجازمان یک موتورسیکلت 250 سیسی است، این مسئله کمی عجیب و تعجب آور به نظر میرسد اما معمولا در کشورهای اروپایی و آمریکا از موتورسیکلتهایی با حجم انجین زیر 500 سیسی به عنوان سبک یا پایین رده یاد میشود. البته توجه داشته باشید که منظور از این پایین رده فقط حجم انجین است و ربطی به قیمت و مسائل فنی ندارد؛ به عبارتی فکر نکنید که چون میگوییم پایین رده پس حتما ارزان هستند و یا کیفیت پایینی دارند، بلکه فقط حجم انجینشان پایین است.
لامبورگینی هوراکان آخرین نسل از مدل Sant’Agata این شرکت است و نماد گاو نر خشمگین محسوب می شود. هوراکان در زبان اسپانیایی به معنی طوفان است. این مدل از لامبورگینی در اوت 1879 بنام Conte de la Patilla در آلیکانته ساخته شد.
اگر معتقد هستید همه چیزهای خوب یک روز به پایان می رسند، وقتش رسیده گالاردو را هم به آن چیزهای خوب اضافه کنید. این زیبای به یادماندنی از تولید خارج می شود و عرصه را برای جوان ترهای کمپانی باز می کند. به دین ترتیب لامبورگینی هوراکان LP 610-4 که پیش تر گمان می رفت کابررا نامیده شود، جایگزین آن می شود. نام این مدل هم از یک گاومیش جنگجو در سال 1879 گرفته شده است. این گاومیش تسلیم ناپذیر بارها در میدان نبرد به مبارزه پرداخته بود و ستاره ای بزرگ در دنیای گاوبازی به حساب می آمد. در نام گذاری لامبورگینی هوراکان هم چنین عبارت 610-4 LP به چشم می خورد که به قدرت چشم گیر آن اشاره دارد. از این حرف ها گذشته، سواری با نورسیده جسور لامبو حس و حالی وصف ناشدنی دارد که در اینجا به آن نیز خواهیم پرداخت.
هارلی دیویدسون برندی است که همه ما، مشخصه مهم موتورهایش را میشناسیم. چرخ عقب پهن، موتور بسیار پت و پهن با زلمزیمبوهای کروم و براق، دوشاخ جلوی بسیار کشیده و موتورسواری با موهای بلند، آستین رکابی و خالکوبی روی بازو!
این خودرو را بدون شک باید بهترین محصول ابر شرکت ایتالیایی در نمایشگاه ژنو دانست. موتور ۵٫۲ لیتری و V10 این ماشین، می تواند ۶۴۰ اسب بخار قدرت ایجاد نماید.
ماشین آکورا NSX هیبریدی بوده و از سه موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی برخوردار شده است. نهایت سرعت این ماشین، 191 مایل بر ساعت (307 کیلومتر بر ساعت) خواهد بود. به طور قطع این نسخه ی NSX، هواداران نسخه ی اصلی آن که یازده سال قبل تولید شده بود را خوشحال خواهد کرد.
یاماها FZ-09 را میتوانیم یک موتورسیکلت همه فن حریف بدانیم چرا که هم برای استفاده شهری و هم برای استفاده ورزشی مناسب است و هم در جاده خود نمایی میکند. سواری با این موتورسیکلت برای شما در حدود 8.000 دلار آب میخورد اما به شما قول میدهم در اعضای هر دلاری که پرداخت کرداهاید، لذت سواری را تجربه کنید.